Colaborarile din industria luxului care s-au facut remarcate in 2017
2017 a fost anul care in care brandurile de lux si artistii si-au unit fortele pentru a da nastere unor proiecte cu totul inedite. Luxury Adviser Group a realizat o sinteza a catorva dintre cele mai notabile si creative colaborari din industria luxului din anul care s-a incheiat.
Colaborarile dintre branduri si artisti nu reprezinta in niciun caz un fenomen nou, insa datorita schimbarilor rapide ale preferintelor consumatorilor si a cresterii cererii de produse inedite care transmit mesaje autentice, aceste colaborari au devenit din ce in ce mai dese si importante – si dintr-un motiv bun. Intr-adevar, astfel de parteneriate sunt in folosul ambelor parti implicate: brandurile trebuie sa comunice anumite mesaje intr-o maniera creativa, iar artistii cauta constant noi platforme pentru a-si prezenta lucrarile. Ce modalitate mai buna de a face acest lucru decat prin intermediul industriei modei, ceasurilor si bijuteriilor?
Cartier si Sofia Coppola pentru campania online “La Panthere de Cartier”
Brandul francez de ceasuri si bijuterii de lux a colaborat cu regizoarea premiata cu un Oscar, Sofia Coppola, pentru campania sa online “La Panthere de Cartier” din 2017. Coppola a regizat un scurtmetraj cu modelul si actrita de origine australiana, Courtney Eaton, purtand ceasul Panthere pentru a anunta relansarea acestuia. Povestea urmareste o tanara femeie (Eaton) care isi croieste drumul prin diferite cadre de la Hollywood, pline de farmec, prezentand stilul de viata independent specific femeii care poarta ceasurile Panthere.
Videoclipul a acumulat peste 4,8 milioane de vizualizari pe YouTube de cand a fost uploadat in luna iunie a anului trecut. Un numar limitat de ceasuri a fost disponibil exclusiv pe website-ul Net-a-Porter pana la data de 31 mai 2017. Campania reprezinta o oda adusa feminitatii, iar Cartier a ales-o pe Coppola in mod special pentru abilitatea ei de a surprinde ceea ce este important pentru femeia moderna a zilelor noastre, plina de eleganta si feminitate.
Louis Vuitton si Jeff Koons
Louis Vuitton si artistul american Jeff Koons au lansat editia limitata “The New Masters Collection” in luna aprilie a anului trecut. Koons a reinterpretat clasicele genti si accesorii semnate Louis Vuitton in stilul sau propriu, oferindu-le printuri inspirate de operele iconice ale unor artisti precum Da Vinci, Van Gogh si Gauguin. Preturile au variat intre 370 de lire sterline – un accesoriu pentru geanta, pana la 2.800 de lire sterline pentru o geanta imprimata cu una dintre creatiile lui Van Gogh.
Parteneriatul a avut atat de mult success incat Louis Vuitton a colaborat pentru a doua oara cu artistul in luna octombrie 2017. Daca acest lucru ar fi fost realizat acum 20 de ani, un astfel de design nu ar fi starnit atentia publicului – de fapt, ar fi fost categorisit drept kitsch. Cu toate acestea, consumatorii de astazi nu par sa aiba aceeasi reactie, iar millennials vad valoarea din designul exclusivist al acestor genti. Este acesta un semn ca trecerea timpului ii face pe consumatori sa-si schimbe perceptia asupra a ceea ce reprezinta luxul?
Rolex si National Geographic
Revista National Geographic a anuntat in editia din iulie 2017 ca isi va extinde parteneriatul cu producatorul elvetian de lux Rolex. Scopul parteneriatului este de a sustine explorarea. Fotograful David Doubilet si regizorul castigator a mai multe premii Oscar, James Cameron, sunt doar doi dintre numerosii exploratori care sunt ambasadori ai brandului Rolex. Lucrarile lor vor fi publicate prin intermediul unei retele digitale de anunturi si tiparite de catre marca de ceasuri de lux.
Valoarea acestui parteneriat consta in respectarea mediului inconjurator de catre ambele companii, cat si in promovarea unui stil de viata de calitate. Acest lucru este demonstrat de calitatea fotografiilor si a anunturilor publicate de catre National Geographic si Rolex impreuna.