Ce trebuie sa faca brandurile de lux pentru a ramane relevante, conform liderilor din industria luxului
Sa spunem lucrurilor pe nume, in prezent industria luxului intampina unele probleme, precum terorismul din Europa, masurile anti-coruptie din China, fluctuatiile valutare din intreaga lume, care au determinat o incetinire la nivel global a vanzarilor din sectorul de lux care nu poate fi negata.
“Toata lumea este de acord ca usurinta si boom-ul au disparut si ca brandurile de lux fie vor deveni mai putin vizibile, fie vor trebuie sa gaseasca alternative de crestere si consolidare a imaginii”, spune Fabrice Paget (fondator al agentiei londoneze Luxury Brand Agency). “Din punct de vedere geografic, nu exista o alta tara care sa inlocuiasca China in ceea ce priveste ritmul de dezvoltare. Mentalitatea s-a schimbat chiar si in sectorul high-end, oamenii cauta sa traiasca o experienta atunci cand cumpara lux, iar pretul mare al unui astfel de produs nu mai are aceeasi importanta pentru consumatori.”
Cativa lideri din industria luxului, care activeaza in domenii diferite, au incercat sa raspunda la o intrebare esentiala: Ce trebuie sa faca brandurile de lux pentru a se asigura ca tin pasul cu schimbarile din industrie?
Valerie Nowak (Piaget)
“Secretele, pe scurt, sunt continutul, experienta si digitalizarea, o combinatie intre acestea. In acelasi timp, știm că maiestria si knowhow-ul raman esentiale. Prin urmare, important este sa pastram aceste radacini si cum sa evidentiem patrimoniul casei de lux. Luxul s-a alaturat destul de tarziu spatiului digital, deoarece la inceput a existat un fel de teama ca digitalul nu era in concordanta cu ceea ce reprezinta luxul in ceea ce priveste exclusivitatea, knowhow-ul, eleganta, personalizarea… Dimpotriva, digitalul ne ajuta sa ne conservam radacinile si sa evidentiem mai usor aceasta specificitate. Luxul se refera intr-adevar la o experienta unica, la modul in care puteti atrage un consumator ca pe o fiinta umana unica, iar digitalul este un peisaj deosebit de interesant pentru a dezvolta astfel de relatii. Bineinteles ca boutique-urile raman importante, insa prin digital putem continua sa dezvoltam dorinte, visuri si aspiratii”.
Thierry Collot (Parmigiani Fleurier Americas)
“Ceea ce este esential este sa controlati productia si sa va asigurati ca luxul ramane lux, ca nu devine prea accesibil. Cea mai mare gresala pe care o comit multe marci este de a produce la propriul potential, iar acest lucru face ca produsele lor sa devina usor disponibile, fie prin supra-productie, fie prin supra-distributie. Pentru mine, este important ca luxul sa reprezinte ceva ce oamenii trebuie sa caute. Acesta este cel mai mare pericol cu care se confrunta industria luxului in prezent si in viitor. Distributia va evolua, dar indiferent de ce se va intampla, disponibilitatea unui produs de lux trebuie sa ramana foarte limitata. Ganditi-va la asta, o multime de marci cu potential de a produce 100 de produse tind sa faca 110; pentru a pastra imaginea de lux, acestea ar trebui sa produca 70. Aceasta este problema cu care se confrunta industria luxului de acum; nu este lux, daca este disponibil peste tot.”
Fiona Kruger (Fiona Kruger Timepieces)
“Cred ca ascultand consumatorii si fiind constienți de cine sunt si prin ce modalitati afla acestia despre produsul marcii este esential. Consumatorul de lux “stereotip” se schimba rapid – devine mai tanar, este interest de lucruri noi si isi face cumparaturile intr-un alt mod. Constientizarea importantei instrumentelor de comunicare precum retelele de socializare este esentiala si, de asemenea, cum sa le utilizati in mod corespunzator pentru a interactiona cu consumatorii vostri (prin continut, continut, si iar continut!). Nu a fost niciodata mai usor sa ai o relatie directa cu consumatorii din intreaga lume – de ce sa nu profiti de aceste lucruri la maximum?
In cele din urma, cred ca deschiderea catre schimbare este cu adevarat importanta. Daca un brand reuseste sa fie dynamic si sa ofere consumatorilor sai produse cu adevarat noi, pastrand in acelasi timp identitatea brandului, atunci a dat lovitura. Marcile de lux trebuie sa mentina viu interesul consumatorilor in legatura cu activitatea lor. Multe dintre acestea dispun de luxul de a detine un nume mare si o identitate puternica a marcii, astfel incat aceastea au toate sansele sa mentina entuziasmul consumatorilor in legatura cu produsele lor sis a fie extrem de receptive la feedback-ul consumatorilor.”
Brook Hazelton (Christie’s)
“Fiecare companie de lux trebuie sa se adapteze la o piata mai mobile si mai diversa din punct de vedere geografic. La Christie’s, credem ca acest lucru inseamna sa ai o strategie digitala robusta care este construita pentru colectionari si bine integrata cu modelul nostru de business de baza. Christie’s este foarte mandru ca este singura casa de licitatii internationala care ofera clientilor sai un amestec perfect de sali de licitatii traditionale si vanzari exclusiv online, completat de un continut digital convingator si un website mobile-friendly. Ca urmare, vanzarile facilitate prin intermediul canalelor online au depasit deja 100 milioane de dolari in acest an si au reprezentat 26% dintre noii cumparatori in prima jumatate a anului 2016. Vanzarile noastre din mediul online atrag in mod constant ofertanti din 20-30 de tari diferite. Odata cu cei 60% dintre cumparatori si 91% dintre vanzarile din online, asteptam cu nerabdare sa extindem aceste eforturi prin inovarea continua in mediul digital dinamic”.