Cele mai influente branduri de moda din industria luxului in 2017
Piata brandurile de moda din sectorul de lux se extinde din ce in ce mai mult pe zi ce trece. Potrivit unor noi informatii, compilate de revista CEOWORLD, Louis Vuitton a fost cel mai influent brand de moda de lux la nivel global in anul 2017, urmat de Gucci, Hermes si Chanel.
Compania Brain & Company a estimat ca piata globala a bunurilor de lux va fi evaluata la 298 miliarde de dolari, cu potentialul de a atinge o valoare uimitoare de 348 miliarde dolari pana in anul 2020.
Care sunt brandurile de lux de top cu cea mai buna reputatie din industria modei?
In prezent exista mai mult de o suta de branduri de moda de lux in intreaga lume, insa nu toate sunt recunoscute la nivel global deoarece sunt umbrite de nume mai mari din industrie.
In continuare am realizat o lista cu cele mai importante 17 branduri de moda de lux din lume in anul 2017.
1. Louis Vuitton – Fondat de catre Louis Vuitton in anul 1984, Louis Vuitton Malletier, adesea mentionată ca Louis Vuitton, sau LV, este o casa de moda franceza, specializata in productia de genti de lux si articole din piele, precum si in colectii ready-to-wear, pantofi, ceasuri, bijuterii, accesorii si ochelari de soare. (Scorul de influenta: 98)
2. Gucci – Casa italiana de moda si articole din piele a fost infiintata in 1921 in orasul Florenta de catre Guccio Gucci. In prezent, marca face parte din Grupul Gucci si este detinuta de Kering, o companie franceza cunoscuta de asemenea sub numele de PPR. (Scorul de influenta: 97,6)
3. Hermes – Hermes International SA, cunoscut mai ales ca Hermes Paris, sau doar Hermes, este o marca franceza de lux, fondata in anul 1837. In 2011, Hermes a stabilit un record mondial, atunci cand una dintre celebrele sale genti, modelul Birkin, a fost vandut la o licitatie cu nu mai putin de 203.150 de dolari, devenind astfel cea mai scumpa geanta vanduta vreodata in cadrul unei licitatii. (Scorul de influenta: 97,5)
4. Chanel – detinuta in prezent de catre Alain si Gerard Wertheimer, nepotii lui Pierre Wertheimer, Chanel este fara indoiala una dintre cele mai recunoscute marci de moda din lume, specializata in productia de imbracaminte, incaltaminte, genti, ceasuri si parfumuri de lux. (Scorul de influenta: 96)
5. Cartier – Compania franceza producatoare de bijuterii si ceasuri Cartier a fost infiintata de catre Louis-Francois Cartier in 1847 in orasul Paris, unde isi are sediu si in prezent, si este condusa de catre CEO-ul companiei, Stanislas de Quercize. (Scorul de influenta: 94,5)
6. Rolex – Rolex SA, cunoscuta mai ales sub numele de Rolex, este renumit pentru ceasurile sale de o calitate ireprosabila. Istoria celui mai recunoscute nume din orologeria de lux s-a nascut din ambitia si flerul pentru afaceri al unui singur om: Hans Wilsdorf. (Scorul de influenta: 94)
7. Coach este o companie de moda de origine americana cu sediul in orasul New York City, specializata in productia de genti, curele si imbrăcaminte de lux. Compania a fost fondata in Manhattan, New York, in 1941. Coach este in prezent condusa de CEO-ul Lewis Frankfort. (Scorul de influenta: 93)
8. Burberry, Burberry Group plc, cunoscuta mai ales sub numele de Burberry, este o casa de moda de lux din Marea Britanie, fondata in 1856 de catre Thomas Burberry. (Scorul de influenta: 92,7)
9. Prada, legendara marca italiana de moda specializata in articole de lux precum accesorii din piele, imbracaminte, incaltaminte, genti si palarii. Prada S.P.A., cunoscuta in special sub numele de Prada, a fost fondata in anul 1913 de catre Mario Prada. Compania isi are sediul in Milano, Italia, si este condusa de catre Patrizio Bertelli, CEO-ul companiei. (Scorul de influenta: 92,4)
10. Armani – fondata in 1975 de catre Giorgio Armani si Sergio Galeotti. Casa internationala de moda italiana acoperă o gama larga de produse, de la colectii haute couture, ready-to-wear si bijuterii pana la articole de interior. (Scorul de influenta: 92,1)
11. Dior, binecunoscuta companie franceza de bunuri de lux Dior a fost fondata in 1946 de catre creatorul de moda Christian Dior, marca lansandu-si colectia de debut in acelasi an. (Scorul de influenta: 91,7)
12. Dolce & Gabbana este o casa de moda de lux din Italia, fondata in anul 1985 de catre designerii Domenico Dolce si Stefano Gabbana in Milano. (Scorul de influenta: 91,4)
13. Tiffany & Co. – renumitul producator de bijuterii si articole din argint, cu sediul in orasul New York. (Scorul de influenta: 91)
14. Fendi – Fondata in 1925 de catre Adele si Edoardo Fendi, Fendi este o casa de moda de lux italiana, ale carei colectii includ articole din blana naturala si piele, incaltaminte, parfumuri, ochelari de soare, ceasuri si alte accesorii. (Scorul de influenta: 90)
15. Versace – Fondata de catre regretatul designer Gianni Versace in 1978, Versace este una dintre cele mai importante marci de moda din lume, fiind un simbol al stilului italian la nivel mondial. Stilul casei Versace este renumit in intreaga lume – transpus prin colectii provocatoare si pline de stralucire. (Scorul de influenta: 88)
16. Ralph Lauren – Ralph Lauren si-a, de-a lungul timpului, propria amprenta de nesters in lumea modei cu colectiile sale. In prezent, temele abordate in colectii – romantismul de la Hollywood, mostenirea diverselor orase si state, stilul urban-chic si glamour-ul in stil Art Deco – se extind si in categoria ochelarilor de soare semnati Ralph Lauren. Cu o combinatie intre modernitate eleganta si proporții clasice, fiecare pereche de ochelari de soare reprezinta o expresie vie a stilului elegant, sofisticat al designerului. (Scorul de influenta: 87)
17. Valentino Garavani si Giancarlo Giammetti au fondat faimoasa casa de moda Valentino in anul 1960, in Roma. Cunoscuta pentru designul plin de farmec, tesaturi bogate si legendarele rochii rosii, preferatele celebritatilor de la Hollywood. Astazi, directorul creativ al companiei, Pierpaolo Piccioli, continua mostenirea marcii de a crea articole de inspiratie romantica, din materiale vaporoase, realizate cu o imensa atentie acordata detaliilor. (Scorul de influenta: 86,4)
Observatie: Scorul de influenta este un numar cuprins intre 1-100 si reprezinta influenta marcilor la nivel global.