Piata de lux a inregistrat incasari de 1 trilion de euro datorita cresterii consumului de bunuri personale de lux
Piata globala de lux a atins anul trecut aproape 1,2 miliarde de euro, sustinuta, in special, de averile in crestere din Asia. Piata de bunuri personale de lux a inregistrat o crestere de 5%, ajungand la 262 miliarde de euro. Noile analize arata faptul ca Europa si-a reluat locul in topul regiunilor cu cele mai mari venituri din vanzari, in timp ce canalele online au parte de cea mai rapida crestere, cu 24% fata de anul precedent.
Cea de-a 16-a editie a “Luxury Goods Worldwide Market Study”, realizat de Bain & Company, prezinta cele mai recente tendinte ale pietei.
Studiul a constatat ca piata de lux la nivel mondial a crescut la aproape 1,2 miliarde de euro in anul 2017, cu o crestere de 5% fata de anul precedent. “Automobilele de lux” reprezinta segmentul cel mai important in functie de marime, la 489 miliarde de euro, in crestere cu 6%, in timp ce bunurile personale de lux ocupa locul secundar cu 262 miliarde de euro, in crestere cu 5%. Ospitalitatea de lux a atins o crestere de 191 miliarde de euro, cu 4% mai mult fata de anul trecut.
“Avioanele private si iahturile” a fost singurul segment care a inregistrat un declin, in scadere cu 2%, pana la 23 de miliarde de euro in total.
Bunurile personale
Segmentul de bunuri personale de lux a crescut cu 12 miliarde de euro, de la 250 miliarde de euro in anul 2016. Europa a inregistrat cea mai semnificativa crestere (7% in 2017), depasind America in ceea ce priveste cea mai importanta cota de pe piata mondiala, 33% vs. 32%. Restul Asiei a inregistrat o crestere de 9%, desi proportia pietei totale a ramas stabila la 14%.
Intre timp, China continentala si-a marit ponderea de la 7% in 2016 la 8% in 2017, cu o crestere de 18%, de departe cel mai semnificativ nivel de crestere. Piata tot mai mare pentru bunurile personale de lux din China se dezvolta atat de rapid incat se estimeaza ca pana in 2025 va valora 1 trilion de euro.
In ceea ce priveste canalele prin care produsele si experientele sunt vandute, magazinele monobrand au o cota de piata de 30%, cu o crestere de 2% in ultima perioada. Magazinele de specialitate ocupa cel de-al doilea loc, cu o cota de piata de 22%, care a inregistrat un nivel de crestere de 5%. Mediul online continua sa domine canalele de crestere, previziunile indicand o crestere de 24% fata de 2016, pana la o cota de piata de 9%.
Achizitiile online
Cresterea rapida si continua a optiunilor online va avea probabil un impact asupra cotei de piata pe termen lung a canalului de vanzari si sugereaza ca o crestere rapida va avea probabil impact asupra vanzarilor magazinelor fizice pe termen lung.
Pana in 2025, aproximativ un sfert din totalul vanzarilor se va realiza prin intermediul canalelor online, iar celelalte 75% continua sa implice magazine fizice. Se asteapta ca magazinele monobrand sa-si piarda cota de piata la 25% din total, iar magazinele de specialitate inregistreaza o scadere de 5% la un total de 17%. Magazinele din aeroporturi ar putea sa inregistreze cresteri usoare de pana la 7%, in timp ce in randul mall-urilor se observa cele mai semnificative scaderi, de la 21% in 2017 la 13% in 2025.
Optiunile online sunt cele mai frecvent utilizate pentru achizitionarea de accesorii (41%), imbracaminte (26%) si produse de frumusete (18%). Aceste segmente tind sa permita reveniri relativ simple. Atunci cand vine vorba de regiunea cu cea mai mare probabilitate sa vada o vanzare online, America se afla in top cu 47% din total, urmata de Europa cu 25% din total.