GENEVA 2018: Range Rover SV Coupe este cel mai scump model exclusiv al marcii
Nu, nu este un concept sau un proiect al vreunui atelier de tuning! Acest SUV cu trei uşi a fost dezvoltat de Land Rover şi va putea fi cumpărat din acest an.
Ideea de a crea o astfel de versiune exclusivă pentru cel mai scump Range Rover a venit de la primul Range Rover din istorie, din anul 1970, care iniţial avea anume trei uşi şi timp de 11 ani era oferit astfel pe piaţă. A doua generaţie nu a mai fost făcută aşa.
Motiv pentru “reîncarnarea” acestui model original este şi aniversarea celor 70 de ani ai mărcii Land Rover.
SUV-ul nou are de asemenea puţin peste cinci metri în lungime ca şi un Range Rover Vogue facelift, dar spre deosebire de acesta are un acoperiş mai coborât, căi de acces extinse în zona uşilor, iar portierele cu funcţie soft-close nu au margini pentru geamuri!
De la modelul Range Rover cu cinci uşi noutatea a păstrat doar capota şi partea inferioară a capacului portbagajului. În rest, toate panourile caroseriei sunt noi şi majoritatea sunt din aluminiu, inclusiv barele de protecţie. La exterior diferită mai este grila radiatorului şi toată bara de protecţie frontală.
În părţile laterale nu mai există acele “branhii” tradiţionale. Jantele pot fi în premieră pentru un Range Rover de 23 de inci, iar acoperişul panoramic.
Dimensiunile îi sunt de: 5.013 x 2.220 x 1.794 mm, în lungime, lăţime (cu oglinzi) şi înălţime (cu antenă).
În total vor fi disponibile opt culori ale caroseriei, cu efecte lucioase sau satinate, patru oferite pentru prima dată pe Range Rover: Constellation, Parallax, Liquesence și Obsidian. Alte patru sunt din paleta SV Premium: Ethereal, Flux, Valloire și Desire.
Opțiunea Liquesence aduce pentru prima dată finisaj metalic lichid pentru un Range Rover. Clienții SV Coupe pot comanda și una dintre cele patru opțiuni exclusive Contour Graphic, caroserie vopsită în două tonuri: Valloire / Flux, Valloire / Ethereal, Parallax / Ethereal, Obsidian / Desire.
Mai mult, se va putea opta pentru alte 16 culori opționale din paleta SV Premium, care se oferă cu o gamă largă de finisări, inclusiv triplu strat, vopsea transparentă, perlată, ChromaFlair și mată satinată. Alte culori sunt disponibile în cadrul serviciului de personalizare a Special Vehicle Operations.
Habitaclul a rămas neschimbat în ce priveşte arhitectura părţii frontale, însă iată în partea posterioară se vor regăsi două scaune individuale despărţite de un tunel central.
Sunt oferite patru culori duo-ton, contrastante din față spre spate: Orchid/Eclipse, Orchid/Vintage Tan, Brogue/Ebony şi Cirrus/ Lunar. Sunt disponibile și patru culori unice: Ebony, Lunar, Eclipse și Vintage Tan.
Scaunele faţă reglabile electric în 20 direcții și cele din spate în 10 direcţii, toate ventilate şi încălzite, sunt tapiţate cu piele semi-anilină (peste 100 de culori) selectată dintr-o singură tăbăcărie înființată în 1905, cu un design unic, gradată parcă cu diamante.
Furnirul Nautica, folosit pentru prima dată într-un Range Rover, combină tehnicile de patrimoniu cu un proces brevetat de topire şi combinare a lemnului de nuc cu cel de platan. Rezultatul se arată pe janta volanului, panourile uşilor, consola centrală, panoul de bord și podeaua portbagajului, toate pot făcute cu inserţii lemnoase la alegere: Nautica, Natural Black Ash sau Santos Palisander.
Printre alte dotări se numără: faruri Pixel-laser LED cu 144 de LED-uri individuale şi patru diode laser; sistem de sunet Meridian 3D cu subwoofer dual-channel de 1.700 de waţi, cu 23 de difuzoare şi tehnologie 3D Trifield pentru o calitate optimă a sunetului; patru seturi de jante din aliaj de 21-23 inci, două dintre care sunt forjate de 23 inci, bicolore şi cu anvelope all-terrain 275/40 R23;
Unic pentru Range Rover SV Coupe mai este un pachet de îngrijire de cinci ani, disponibil fie standard, fie ca un supliment opțional în majoritatea piețelor. O prelungire a garanției existente Land Rover este însoțită de servicii de întreţinere tehnică plus serviciile regulate, precum înlocuirea lamei ștergătoarelor, a discurilor de frână și a înlocuirii plăcuțelor.
La capitol tehnic Range Rover nu a uitat deloc abilităţile sale legendare în off-road. Chiar şi acest SUV luxos poate intra în vaduri de apă cu o adâncime de 900 de mm sau tracta remorci de până la 3.5 tone!
Garda la sol a noului SV Coupe este redusă cu 8 mm (212 mm) față de standardul Range Rover, pentru a oferi o performanță dinamică îmbunătățită și estetică. Se micşorează automat cu încă 15 mm la viteze de croazieră de peste 104 km/h sau mai mult pentru a spori stabilitatea și pentru a reduce la minim consumul de combustibil.
Cele cinci setări pentru înălțimea suspensiei pneumatice includ: înălțimea de acces (maxim până la -50 de mm de la garda la sol normală), înălțimea de rulare în off-road 1 (+40 mm maxim peste garda la sol normală, până la 80 de km/h), înălțimea de rulare în off-road 2 (+75 mm maxim peste garda la sol normală, până la 50 de km/h); adiţional se poate mări automat garda la sol cu 30-40 mm dacă este detectat un obstacol și mai poate fi crescută manual suplimentar cu până la 30-40 mm peste valoarea anterioară.
Toate aceste lucruri înseamnă că garda la sol maximă a noului Range Rover SV Coupe poate atinge 367 de mm!
Sub capotă se ascunde cel mai puternic motor din gamă – un V8 Supercharged de 5.0 litri care produce 565 CP şi 700 Nm de cuplu. Cutia de viteze este una automată cu opt trepte, iar sistemul de tracţiune integrală Terrain Response 2 (cu şase regimuri) este permanent şi vine împreună cu un diferenţial spate activ auto blocabil. Suspensia este independentă adaptivă pe ambele punţi. Discurile de frână sunt ventilate şi măsoară 380 şi 365 de mm respectiv.
Acceleraţia 0-100 de km/h o poate face în 5.3 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 266 de km/h.
De producţia modelului se va ocupa manual subdiviziunea SVO (Special Vehicle Operations) şi nu vor exista mai mult de 999 de exemplare. Fiecare va avea un preţ de start de 240.000 de lire sterline în Marea Britanie (în jurul a 270.000 de euro sau peste 5.5 milioane de lei).
Sursa: www.autoblog.md