shopping-bag Cosul de cumparaturi (0)
Item-uri: 0
Subtotal : 0,00 lei
Vedeti Cosul Verifica
KEYNOTE

Industria luxului la nivel global: statistici si previziuni

Pe fondul globalizarii, al instabilitatii politice si geografice si al schimbarii preferintelor consumatorilor, utilizand cele mai recente date pentru anul 2017, Euromonitor International poate dezvalui daca industria a atins un nou nivel normal si care este perspectiva pietelor de lux la scara globala.

La nivel global, industria produselor de lux se apropie de aproximativ 1.0 trilioane USD

Potrivit ultimelor noastre date, industria globala de bunuri de lux, inclusiv autoturismele de lux si hoteluri de lux, pare sa continue sa se extinda in 2017, cu o crestere sanatoasa de 4% in termeni reali. Cu toate acestea, pe masura ce mediile de tranzactionare globale dificile continua sa prevaleze, piata si principalii jucatori de lux se confrunta cu riscuri crescatoare in 2018.

Intr-adevar, presiunile asupra preturilor datorate cursurilor de schimb fluctuante si a volatilitatii monetare par sa ramana in viitorul apropiat si exista incertitudini majore care agraveaza economia mondiala si vanzarile de lux, si anume administratia plina de dificultati a lui Trump, Brexit-ul, aparitia tensiunilor regionale in intreaga lume, precum si tensiunile dintre Coreea de Nord si Japonia, si SUA.

In ceea ce priveste performanta regionala, cele mai recente date arata unele diferente semnificative:

La prima vedere, Asia Pacific pare puternica, cu o crestere de aproape 9% in 2017. Aceasta este o diferenta semnificativa in ceea ce priveste performanta sa acum doi ani, cand s-a observat o crestere regional de doar 4% in 2015, reflectand incetinirea semnificativa a cresterii economice din China. Cu toate acestea, o mare parte din cresterea Asia Pacific din 2017 se datoreaza intr-adevar cresterii in China continentala ca urmare a revenirii puternice a consumului privat intern.

America continua sa inregistreze o performanta scazuta, perspectivele fiind incerte. In special, SUA se confrunta cu incertitudine, datorita dolarului puternic, instabilitatii politice si reducerii fluxurilor de calatorie. Pentru prima data de la incetinirea cresterii economice din 2007-2008, vanzarile de bunuri de lux in SUA ar trebui sa fie inregistrate la un declin de 4% in 2017.

In acelasi timp, zona euro slaba continua sa impiedice performantele regionale ale Europei de Vest. Preocuparile suplimentare privind atacurile teroriste, in special in orase precum Parisul si Londra, atenueaza, de asemenea, vanzarile. Intr-adevar, pentru al doilea an consecutiv, se asteapta ca Franta sa asiste la o scadere a vanzarilor de bunuri de lux personale in 2017.

Cu toate acestea, rezultatele dezamagitoare pentru regiunile dezvoltate nu ar trebui să ascunda importanta acestor piete de bunuri de lux de valoare inalta. Aceste regiuni raman printre cele mai puternice din lume si impreună reprezinta peste jumatate din vanzarile de bunuri de lux in 2017.

Schimbarea atentiei consumatorilor provoaca perturbari majore in randul brandurile de lux

Intr-un moment in care lumea politica este in criza si populismul este in crestere, luxul nu mai reprezinta punerea in evidenta a bogatiei, ci exprima lucruri pe care le consideram semnificative in viata.

Consumatorii de lux din intreaga lume sunt in cautare de lucruri rare, unice si inedite, iar durabilitatea joaca un rol din ce in ce mai important in luarea deciziilor de cumparare.

Intr-adevar, pe langa turbulentele politice, anul 2017 a adus alte schimbari drastice in peisajul global al consumatorilor, deoarece consumatorii și-au reevaluat prioritatile si se intreaba tot mai des ce anume pretuiesc referitor la produsele de lux.

Preferintele se modifica de la statutul de proprietate la dorinta de a achizitiona produse care le ofera o experienta semnificativa. Acest lucru are un impact asupra modului in care marcile de lux si comerciantii fac afaceri, cu companiile existente care isi adapteaza strategiile pentru a ramane cu un pas inaintea consumatorului.

In mod similar, vedem o schimbare clara a atitudinii consumatorilor fata de “luxul durabil”, care deschide o gama de oportunitati de crestere pentru marcile de lux, servicii si comercianti.

O serie de schimbari tehnologice, de mediu si economice determina un consum mai constient de bunuri de lux, cu un numar din ce in ce mai mare de jucatori de lux de top care incorporează acum practici durabile in modelul lor de afaceri.

In timp ce autoturismele de lux se bucura in mod evident de vanzari mult mai mari (in 2013, vanzarile de vinuri fine / sampanie si bauturi spirtoase depasesc in mod clar toate celelalte categorii in ceea ce priveste cresterea in 2017). Vinurile fine / sampania si bauturile spirtoase cresc cu 7% la valoarea reala a USD. Acestea sunt urmate de masini de lux si produsele de frumusete si ingrijire personala, cu o crestere de 5% si 3% (la valoarea reala a USD) in acelasi an.

Intr-adevar, expansiunea la nivel global a consumului nu se opreste doar la bunurile de lux personale, cu sectoare precum autoturismele de lux si hotelurile de lux (de 5 stele plus) care sunt in mod clar beneficiare.

O cerere sporita la nivel mondial pentru experientele de lux incurajeaza casele de moda de top sa creeze amprente mai mari in domenii precum ospitalitate, cafenele, restaurante si baruri.

Perspectiva pietei globale de bunuri de lux in 2018

Cresterea va fi mai greu de realizat in urmatorii ani atat pe pietele dezvoltate, cat si pe pietele emergente. Volatilitatea si coruptia, precum si riscul unui razboi comercial cu SUA ar putea crea stres in economia globala.

Cu toate acestea, prognoza la nivel global ramane pozitiva pentru 2018 (5% in termeni reali), desi performanta va varia substantial in diferite regiuni, tari si categorii. Automobilele de lux, vinul / sampania si spirtoasele, precum si hotelurile de lux, se preconizeaza ca vor oferi un impuls mult mai necesar vanzarilor de lux la nivel mondial. Vor exista, de asemenea, o multitudine de alte oportunitati pentru brandurile de lux: tehnologia in continua dezvoltare si inovarea din domeniul digital, imbunatatirea acreditarilor ecologice si a practicilor de durabilitate.

Lasa un raspuns

12 + fourteen =