Cum va arata viitorul consumator de lux
La cea de-a doua editie a forumului INSEAD Global Luxury, care a avut loc pe data de 10 noiembrie la Salon Opera al Intercontinental Grand Hotel, liderii din domeniul luxului au reflectat asupra subiectului referitor la viitorul consumator de lux si a modului in care brandurile evolueaza in sensul imbinatatirii serviciilor destinate clientilor lor.
In data de 10 noiembrie 2017, Salon Opera al Intercontinental Grand Hotel a gazduit cea de-a doua editie a INSEAD Global Luxury Forum, care a avut drept tematica “Cum va arata viitorul consumator de lux”. In eleganta sala a oglinzilor, liderii din domeniul luxului au reflectat asupra puterii in crestere a consumatorului, concentrandu-se in special pe modul in care brandurile evolueaza in sensul imbinatatirii serviciilor destinate clientilor lor. Printr-o combinatie de prezentari cheie, paneluri si sesiuni de networking, expertii si-au oferit cunostintele valoroase in domeniu, referitoare la viitorul industriei luxului, celor prezenti la eveniment. In deschiderea evenimentului, decanul adjunct al INSEAD, Peter Zemsky, a subliniat rolul pe care il va avea tehnologia in viitor. Ce anume conteaza pentru viitorul consumator? Evolueaza marcile de lux suficient de rapid pentru a satisface nevoile acestuia?
In continuare, va vom prezenta cateva dintre principalele subiecte discutate in timpul conferintei, dupa cum urmeaza:
Era digitala, in plina dezvoltare
Pana in anul 2025, consumatorii apartinand generatiei Z vor constitui 45% din totalul de consumatori la nivel mondial. Deja, 25% din produsele de beauty din SUA sunt vandute pe cale digitala.
In cursa pentru a deveni primul brand de beauty cu o valoare de 15 miliarde de dolari, NYX si MAC Cosmetics utilizeaza marketingul experimental, care vine sa completeze experientele din magazin cu ajutorul materialelor online de tip tutorial si atestimonialelor de la utilizatori.
Luxul experimental
Panelul care a avut ca subiect “Digitalizarea experientei clientilor” i-a avut drept speakeri pe Geoffray Maugin (SVP la Accor Hotels), Pierre-Edouard Martial (Maison & Luxe Director la Nelly Rodi), Mark Bohn (reprezentant al Nike Europa de Vest) si Andrew Robb (COO la Farfetch).
Farfetch conecteaza aplicatiile digitale la nivelul de date pentru o directionare eficienta a clientilor, cu masinarii de invatare a algoritmilor care prevad conversia cumparatorului chiar inainte de prima achizitie a acestuia. Farfetch solicita boutique-urilor partenere vizibilitatea stocurilor in timp real pentru a inchide circuitul din jurul telefonului mobil, pe care 75% dintre utilizatorii cu varste cuprinse intre 12 si 25 de ani il considera mai important decat somnul. Telefonul mobil inspira aventuri in magazinele fizice, care evolueaza continuu in centre de experienta, servind drept echilibru perfect intre functiile umane si cele digitale. Acest lucru inspira marca italiana Faber Novella sa combine traditia cu tehnologia, punand la dispozitia clientilor modele personalizate de pantofi, disponibile pe website-ul sau.
Intimitatea clientilor
John Paul Group, Conde Nast si Zalando implementeaza diferite strategii pentru a transforma clientii dependenti de tehnologie in avocati ai brandurilor. John Paul Group, serviciul de concierge care utilizeaza un software brevetat de profilare pentru a imbunatatii procesul de achitionare online a vacantelor si incurajeaza exprimarea clientilor pe platformele de socializare. Dincolo de tehnologie, CEO-ul John Paul, David Ansellem pastreaza contactul uman pentru o gestionare eficienta a schimbarii, pentru a converti cei 8% dintre vizitatorii Accor Hotels cu experiente mai putin perfecte.
Continutul, pavand drumul stancos catre descoperire
Directorul executiv, Matteo Gabba, a explicat modul in care Conde Nast traverseaza spatiul mediatic zgomotos cu continut marcat, investind timp, incredere si tehnologie intr-un continut de calitate, conexiune emotionala si distributie vizata. Cu continutul sau extrem de relevant, Conde Nast ajusteaza zidul AdBlock, dintre care 29% tintesc publicitatea disruptiva. Cu toate acestea, continutul de calitate nu este suficient. Astfel, Conde Nast asigura relevanta contextuala a continutului sau prin utilizarea algoritmilor de directionare.
In mod similar, Zalando a mobilizat mass-media pentru a-si dezvolta o afacere de succes fara ajutorul magazinelor, prezentand “emotia” modei prin intermediul Zalando Media Experience. Pe panelul cu Federico Barbieri si Matteo Gabba, Aimee O’Beirne, reprezanta a companiei Zalando, a discutat despre intermediarii din lanțul de valori de lux, pe masura ce modelele de afaceri care evolueaza rapid limiteaza posibilitatea integrarii verticale integrale.
Inceputul traditiei. Scena de pornire.
Geoffroy Rosset, co-fondator al Luxury Tech Fund, a oferit o imagine de ansamblu asupra modului in care procesul de inovare modeleaza viitorul industriei luxului. Peste 50 de miliarde de euro au fost investite in ultimii 10 ani, in trei categorii de initiere; facilitatori prin tehnologia digitala, perturbatori ai modelelor de afaceri si inventatori de noi categorii de produse. Consultat de o retea de 40 de mentori si parteneri cu expertiza in domeniu, LTF accelereaza inovatia in domeniul luxului. LTF pozitioneaza strategic pentru domeniul international si fertilizarea incrucisata in cadrul portofoliului sau de start-up-uri, deoarece succesele cu Devialet si Vestiaire Collective au loc in toate etapele ciclului de pornire.
Galeriile Lafayette abordeaza in mod diferit inovarea, prin intermediul aplicatiei Lafayette Plug and Play Accelerator, un parteneriat realizat cu Plug and Play. La acest parteneriat, Galeries Lafayette contribuie cu mentorat, ateliere de lucru si 1000 mp de spatiu de lucru in Paris. In timpul programului de trei luni, start-up-urile selectate sunt indrumate de directori corporativi sa-si expuna ideile investitorilor, care au o miza de pana la 100.000 de euro pe bilet.
Dubai, o capitala mondiala a modei
Ramzi Nakad, co-fondator al Fashion Forward, a discutat despre dorinta companiei de a transforma Dubaiul intr-o capitala mondiala a modei pana in anul 2020.
Citand un raport al WWD, care titreaza o deconectare intre cererea cumparatorilor si stocul de comercianti, Ramzi a subliniat necesitatea unui Fashion Week care sa răspunda nevoilor consumatorului. La ultimul sau show, cei 30.000 de auditori ai Fashion Forward au fost in cea mai mare parte figuri influente si consumatori. In misiunea sa de a deveni prima destinatie de moda la nivel global, Fashion Forward expune marci cu impacturi diferite.
Distinctia ramane valoarea de baza a luxului
S.T. Dupont a fost prezent pentru a-si declara revenirea la autenticitate. Marca isi pierduse identitatea de-a lungul unei istorii de 145 de ani, in scopul de a capta atentia cat mai multor consumatori. La preluarea functiei in 2006, CEO-ul Alain Crevet a initiat o campanie de restaurare a valorilor marcii. Acesta a incheiat contracte de colaborare cu mesteri calificati pentru a produce pixuri, brichete si articole din piele exclusiviste, a stabilit parteneriate cu francize de film relevante pentru a consolida imaginea de lux si relevanta marcii pe piata de lux.
Evenimentul s-a incheiat cu o nota de avertizare din partea lui Frank Mueller, CEO al Bridge to Luxury, care a discutat despre perspectiva pe 30 de ani a industriei luxului. Acesta a subliniat oportunitatile pierdute in categoria demografica reprezentata de cei cu varste de peste 60 de ani, care este asteptata sa creasca mai repede decat orice alta categorie de populatie pana in anul 2050. El si-a exprimat ingrijorarea cu privire la faptul ca ideile moderne referitoare la conceptul de “lux” distrug adevarata diferentiere, ca urmare a segmentarii necorespunzatoare a pietei ai de progresele inregistrate in tehnologia de productie la scara mica.