Brandurile de lux si e-commerce-ul
Multe branduri de ceasuri de lux si bijuterii inca au ezitari atunci cand vine vorba sa-si comercializeze produsele online, insa acest lucru incepe sa se schimbe incet.
Cu toate ca in ultima vreme reprezentanti ai unor branduri de lux precum Chanel si Celine au declarat ca vor vinde produse online, inca mai sunt unele marci de ceasuri de lux si bijuterii care considera ca oamenii nu vor cheltui sume mari de bani pe produse de lux decat daca au posibilitatea sa le vada si sa le atinga inainte in magazin.
Insa comertul online reprezinta una dintre putinele oportunitati de crestere intr-o piata de lux in stagnare si exista semne ca atitudinile se schimba.
Unele branduri de ceasuri de lux considera ca e-commerce-ul (comertul online) este mediul in care se afla produsele contrafacute si vanzatorii neautorizati de pe “piata gri”, care cumpara stocuri pe care dealerii autorizati nu le pot schimba si vinde cu un discount.
Producatorul britanic Bremont a fost primul brand de ceasuri de lux care si-a vandut produsele online, pe website-ul Mr Porter, detinut de Net-a-Porter, insa brandul are doar patru boutique-uri proprii fata de cei 185 de dealeri autorizati.
Intr-adevar, unele dintre cele mai cunoscute branduri din industria de ceasuri de lux, cum ar fi Rolex, au o cota ridicata de piata si inca nu sunt implicate in comertul online. Insa IWC Schaffhausen, brandul elvetian de ceasuri de lux detinut de grupul Richemont, este prezent din luna noiembrie a anului trecut pe website-urile Net-a-Porter si Mr Porter. Grupul Richemont testeaza comertul online pe Net-a-Porter si Mr Porter cu multe dintre brandurile sale, printre care Panerai si Piaget.
Chiar si in randul millennials americani, care isi cumpara frecvent produse online, magazinele fizice si boutique-urile brandurilor raman cele mai favorizate canale de achizitionare a bijuteriilor cu diamante, urmate de magazinele multi-brand si abia apoi de e-commerce, conform agentiei de consultanta Bain & Company.
In general, comertul online a fost popular in randul brandurilor care comercializeaza produse la preturi mai scazute, insa analistii spun ca aceste lucruri se vor schimba. Producatorul britanic de bijuterii Boodles spune ca in urma cu cinci ani pretul mediu al unui produs comercializat online era de aproximativ 1.000 de lire sterline, in timp ce astazi este de 3.000 de lire sterline.
“Bucuria de a intampina, cunoaste si crea o legatura cu un client real in magazin nu se compara cu relatia pe care o avem cu un client din online”, a declarat James Amos, director de marketing la Boodles.
Desi nu toate brandurile “imbratiseaza” conceptul de e-commerce, multe incep sa afiseze preturile produselor online, precum si sa interactioneze cu consumatorii prin intermediul retelelor de socializare si a chaturilor live.
“Poate ca varfurile de pe piata de ceasuri de lux si bijuterii nu se vor muta niciodata in online, insa e-commerce-ul ar putea atinge procentul de 20% din totalul vanzarilor de lux pana in anul 2025”, a declarat un reprezentant al Vontobel Bank.