Amazon are dificultati in a atrage brandurile de lux
Brandurile de lux bat in retragere atunci cand vine vorba despre compania Amazon si politicile sale referitoare la productia de bunuri contrafacute si vanzarile neautorizate, lasand astfel website-ul lipsit de produse din categoria celor de lux, raporteaza Wall Street Journal. Acestea vizeaza pastrarea exclusivitatii produselor lor, insa atunci cand piata produselor contrafacute abunda, aceasta exclusivitate poate fi pierduta.
Ascensiunea rapida a companiei Amazon in domeniul retail schimba modalitatea in care se realizeaza procesul de vanzare si cumparare, impingand anumiti comercianti sa-si schimbe strategiile de vanzare, insa acest lucru ar putea aduce un potential decalaj al companiei. Mai exact, ar putea afecta vanzarile serviciului Amazon Prime, popular in randul consumatorilor cu venituri mai mari.
Swatch Group a fost in negocieri cu Amazon la inceputul acestui an pentru a face o intelegere, insa pentru ca Amazon a refuzat sa monitorizeze produsele de tip knockoff vandute pe website, parteneriatul nu s-a mai realizat, a declarat Nick Hayek, CEO al brandului Swatch. Amazon nu a dat nicio declaratie pentru Wall Street Journal, insa o purtatoare de cuvant a companiei a declarat ca Amazon colaboreaza cu brandurile de lux in procesul de combatere a comertului cu produse contrafacute.
Proprietarul brandului Gucci, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE si producatorul de ceasuri de lux Cie. Financiere Richemont SA au declarat ca nu doresc sa-si comercializeze produsele pe Amazon; Kate Spade si-a retras in luna februarie selectia de genti si produse din piele vandute pe website, insa Nicole Miller si Calvin Klein continua sa-si vanda produsele pe Amazon.