shopping-bag Cosul de cumparaturi (0)
Item-uri: 0
Subtotal : 0,00 lei
Vedeti Cosul Verifica
KEYNOTE

Odata cu lansarea Baume by Baume & Mercier a luat nastere un nou tip de companie

Baume distruge modelul traditional de afaceri prin adoptarea unei noi abordari a managementului companiei.

Grupul Richemont a lansat recent noul sau brand, un start ambitios care vizeaza reconectarea produselor cu natura. Colectia de ceasuri la preturi accesibile, unisex, a facut valuri datorita faptului ca foloseste materiale reciclabile si sustenabile, insa produsele nu sunt singurele care disting Baume de ceilalti jucatori de pe piata de lux.

“Avand in vedere ambitia brandului de a ne reconecta cu natura, ne-am inspirat din ea si o dinamica importanta pe care o gasiti in natura este colaborarea. Puteti observa clar acest lucru atunci cand va aflati intr-o padure sau in mijlocul unui camp, cum totul are un rol bine definit, conlucrand pentru a crea un echilibru”.

Noua companie a dorit sa implementeze aceeasi abordare in modul in care functioneaza echipa interna, ceea ce a condus in cele din urma la adoptarea unei structuri care consta in trei elemente-cheie: self-management, integritate si organizare ca un ecosistem viu.

“Membrii echipei primesc o incredere totala, creand spatiu pentru a-si asuma responsabilitatile pe deplin, cu sprijinul unui proces decizional bine definit”, spune Marie Chassot, CEO-ul companiei.

Atunci cand vine vorba de integritate, Baume pune un accent deosebit pe angajatii care contribuie la diversitate.

“Trebuie sa incurajam oamenii sa contribuie cu aspecte ale personalitatii lor si sa nu ascunda nimic inainte de a intra pe usile birourilor. Trebuie sa facem loc diversitatii, fie ca se refera la caracter sau la viziune. Aceasta este un factor cheie in succesul unei companii”, explica Chassot.

Ideea de a conduce companiile intr-un mod mai progresiv, incepand cu egalitatea si armonizarea interna, este o tendinta pe care alte marci de lux au considerat-o de asemenea demna de explorare.

“Structura ierarhica traditionala este lasata in urma deoarece companiile exploreaza noi modalitati de adaptare a operatiunilor lor pentru a ramane agile si competitive in Era Digitala in continua schimbare”, subliniaza Marc-Olivier Peyer. Peyer este Senior Digital Marketing Manager la agentia DLG (Digital Luxury Group), cu sediile in Geneva si Shanghai.

“Pe masura ce lucram cu o structura orizontala de management, exista o puternica cultura a gestionarii oportunitatilor, spre deosebire de structura ierarhica traditionala cu niveluri multiple de aprobare. Brandurile grupului Richemont sunt Maisons, existente de cateva secole, cu o istorie bogata, care implica si aceleasi modalitati de lucru adoptate pe o perioada lunga de timp”, explica Chassot.

Peyer observa, de asemenea, ca Baume serveste ca un fel de experiment in cadrul grupului Richemont.

Richemont a deschis recent un laborator de inovare in Elvetia – insa a fost creat Baume in acest laborator? Nu chiar. In timp ce laboratorul functioneaza ca un centru de inovare pentru ca brandurile sa lucreze cu noi tehnologii, acesta nu este locul de nastere al Baume.

La sfarsitul zilei, Baume este un brand bazat pe dinamica dintre membrii echipei si nevoile consumatorilor. Grupul tinta vizat este mai putin bazat pe varsta consumatorilor si mai mult pe mentalitatea acestora.

“Scopul nostru este evolutiv, dorim sa ne dezvoltam impreuna cu clientii nostri, sa-si indeplineasca aspiratiile si asteptarile si sa abordeze problemele lumii de astazi care ii privesc la fel de mult ca si pe noi”, spune Chassot. “A trebuit sa construim o echipa de persoane asemanatoare care sa aiba un interes sporit pentru planeta noastra, un spirit antreprenorial, dorinta de a-si asuma riscuri si disponibilitatea de a contesta status quo-ul, la fel ca si clientii nostri”.

Lasa un raspuns

8 − seven =