Malvina Cservenschi, de la televiziune la o afacere de un milion de euro
Malvina Cservenschi a renuntat in urma cu cinci ani la o cariera in televiziune pentru a cladi o afacere de succes cu bijuterii, pornind de la un simplu snur rosu. Malvina a impartasit pentru Luxury Adviser Group povestea brandului Malvensky, furnizor al Casei Regale, care anul acesta a depasit cifra de afaceri de 1 milion de euro.
Pentru inceput, te rog sa ne spui cate ceva despre tine si despre cum a inceput povestea companiei. Ce anume te-a inspirat sa pornesti aceasta afacere?
Malvensky a inceput in cel mai firesc si natural mod posibil. Afacerea nu a avut la baza un business plan, ci o viziune, aceea de a crea un produs care nu mai exista pe piata romaneasca, un produs cu poveste de care oamenii sa aiba nevoie, care sa poata fi purtat in fiecare zi. Pe langa toate acestea, a avut la baza si pasiunea de a indeplini dorintele oamenilor. Pana in ziua de astazi, acesta este in continuare ceea ce ma inspira in tot ce fac: dorintele si emotiile oamenilor, traditiile si simbolurile la care ei tin si pe care, in munca mea de creatie, le traduc in bijuterii de suflet, atemporale, cu insemnatate, onorand astfel frumusetea umana.
Cum a evoluat modelul tau de business pe masura ce a inceput sa se dezvolte compania?
Evolutia a fost in doua etape, fiecare cu provocarile ei.
Una organica, care a navalit peste mine. In aceasta perioada a trebuit sa invat totul si sa tin pasul cu cererea neasteptat de mare. Am marit echipa, am invatat tot ABC-ul unei afaceri si, in acelasi timp, am incercat sa creez lucruri noi si sa ma pun la punct cu partea tehnica a tot ceea ce inseamna procesul de creatie si productie.
A doua etapa a afacerii a fost tot una de dezvoltare, dar mult mai asezata, matura, structurata. Am angajat un business coach care imi este partenera pana in ziua de astazi si, impreuna, am inceput sa ne uitam la toate laturile business-ului, inclusiv la mine – ca manager, lider, femeie de afaceri. Aceasta perioada continua sa se intample si cred ca este un proces de o viata. Dezvoltarea afacerii, dezvoltarea abilitatilor de leadership, dezvoltarea echipei, explorarea muncii de creatie…toate sunt terenuri vitale pentru mine si Malvensky, iar rezultatele arata ca merita sa investesti in dezvoltare, la fel de mult ca in calitatea produsului si a serviciilor.
Anul acesta am depasit cifra de afaceri de 1 milion de euro. Este un aspect important, dar mult mai important si valoros este faptul ca am ajuns la aceasta cifra fara imprumuturi, fara sponsorizari, fara ajutor de la banca, de la persoanele din viata mea intima sau orice alta sursa financiara pe care v-o imaginati. E foarte bine pentru cine poate fi ajutat in acest sens, dar Malvensky a crescut altfel, totul s-a intamplat organic, totul a evoluat pentru ca am crezut in viziunea mea, am muncit, am riscat, nu am incetat sa creez, sa invat si sa dezvolt. Am reinvestit mereu castigul, am muncit zi si noapte fara sa ma dau in laturi de la nimic, am crezut si am ascultat – si continui sa fac asta – enorm clientii, echipa, propriul instinct si business coach-ul meu. Acestia am fost si suntem hrana Malvensky, iar banii sunt o consecinta, nu o cauza.
Care a fost cea mai mare provocare pe care ai intampinat-o de cand ai infiintat compania?
Lucrul cu oamenii a fost si ramane o provocare. Dar invat mereu cum sa investesc si sa ofer ascultare, directie, viziune, decizii, planuri, dezvoltare. O alta provocare, la fel de frumoasa, este partea de creatie. Aceste doua elemente sunt doi stalpi de baza in Malvensky… ceea ce creez pe de o parte si echipa alaturi de care fac sa se intample totul, pe de alta parte.
Ce sfaturi i-ai da unui tanar antreprenor care isi doreste sa inceapa o afacere in industria luxului?
Am auzit in ultima vreme, mai ales de cand am lansat magazinul Malvensky, ca asa ceva este foarte greu de realizat fara ajutor, fara bani, fara una sau alta. Pentru unii sunt scuze, dar la altii observ ca, realmente, nu au credinta in abilitatile oamenilor de a–si realiza obiectivele. Mai ales femei care isi doresc sa realizeze ceva si se uita sceptic, rostind printre dinti ca pare greu fara ajutor, sau pare greu in conditiile de azi, sau e greu in Romania, etc. Iar eu vin sa spun ca sunt exemplul viu ca se poate. Nu am inceput cu bani, am pornit totul cu un snur rosu si o dorinta a unei prietene. Banii au venit pe parcurs, din cresterea organica a vanzarilor. Conditiile de baza ca sa reusesti sunt trei: 1) sa ai rabdare. Daca vrei totul repede si mult, daca vrei sa te imbogatesti peste noapte sau sa devii un nume in domeniul tau in doua luni, sansele de reusita sunt foarte mici. Ai rabdare si credinta in ceea ce faci. 2) sa muncesti mult, tot timpul, fara oprire si fara sa te lasi descurajat. Daca ai un feedback negativ de la client, foloseste-l ca sa iti imbunatatesti produsul sau serviciul, in loc sa te demotivezi. Mergi inainte fara oprire, asculta atent feedback-urile celor din jurul tau, actioneaza in consecinta si, intr-o buna zi, vei vedea rezultatul. 3) sa te inconjori de oamenii potriviti, de la care sa inveti, care sa te completeze, care sa fie buni profesionisti, alaturi de tine atat la bine cat si la greu si cu care sa poti dezvolta in directia unei viziuni comune.
Exista un antreprenor care te-a marcat in drumul tau catre succesul profesional?
Oamenii puternici si buni, care stiu sa creeze lucruri valoroase pentru ei si cei din jurul lor, care scriu istorie si despre a caror munca se vorbeste cu admiratie, respect si entuziasm, sunt inspirationali pentru mine.
Ce reprezinta pentru tine o experienta de lux?
Cu siguranta o stare in care toate simturile iti sunt onorate, la finalul careia te simti complet si recunoscator.
Credit foto: Daniela Elena Lazar