shopping-bag Cosul de cumparaturi (0)
Item-uri: 0
Subtotal : 0,00 lei
Vedeti Cosul Verifica
KEYNOTE

Cosmetice care conţin aur – metale preţioase ca soluţie anti-aging

În ultimul timp, companiile de cosmetice au integrat în produsele high-end ingrediente neobişnuite, exotice sau preţioase, apelând la femeile care vor să îşi menţină tinereţea chipului şi să afişeze o mină sănătoasă.

Producătorii de cosmetice caută elixirul tinereţii în orice rezonează la un nivel subconştient cu noţiunea noastră de frumuseţe, apelând, prin urmare la ingrediente precum şampanie, caviar, diamante, metale preţioase şi pietre semipreţioase.

În zilele noastre, găsim mai multe metale şi pietre preţioase în creme pentru faţă decât în cutia de bijuterii, printre cele mai populare ingrediente fiind diamantele, platina, aurul, perlele şi cuarţul. Dintre toate, aurul stârneşte cele mai multe controverse şi rămâne şi în prezent unul dintre cele mai disputate ingrediente din produsele cosmetice.

Aurul, beneficii pentru frumuseţe sau ingredient de marketing?

Timp de secole, aurul a fost folosit de către cei avuţi sau privilegiaţi ca armă secretă împotriva îmbătrânirii precoce a tenului. În prezent, aurul a fost introdus sub formă de fulgi, lichefiat sau suspendat în particulele soluţiilor în creme pentru faţă, seruri pentru ochi, creme de protecţie solară sau balsamuri pentru buze.

Pentru a beneficia de toate avantajele acestui metal preţios, particulele de aur integrate în formulele produselor cosmetice trebuie să fie extrem de mici, pentru a putea trece de bariera pieli şi a intra prin intermediul porilor în substraturile pielii.

Datorită acestui ingredient preţios, ridurile şi liniile fine se estompează, petele pigmentare datorate expunerii prelungite la soare se reduc, iar pielea are automat un statul îmbunătăţit, este hidratată şi radiază de sănătate.

Aurul are o acţiune anti-aging, anti-inflamatoare şi antiacneica, cel puţin potrivit companiilor producătoare de produse cosmetice care conţin acest ingredient. Cei care integrează fulgi de aur vorbesc despre capacitatea acestora de a încălzi suprafaţa pielii, funcţionând precum un conductor al altor ingrediente, pe când cei care preferă forma nanoparticulelor afirmă că doar în condiţiile în care este suficient de mică încât să penetreze pielea, particula de aur poate avea vreun efect.

De cealaltă parte a baricadei se afla dermatologii, care avertizează toţi asupra aceluiaşi lucru – “Aurul nu te poate ajuta cu nimic, însă cu siguranţă îţi poate afecta pielea, cauzând reacţii inflamatorii precum dermatita de contact”. În doze mari, aurul poate fi toxic, însă cel mai probabil aceste produse nu conţin suficient pentru a cauza probleme atât de mari.

Dr. Jeannette Graf, un dermatolog din New York, a cercetat în amănunt subiectul efectelor aurului asupra pielii, descoperind astfel că nu există absolut niciun studiu ştiinţific care să releve că aurul are vreun efect asupra fermităţii sau revitalizării pielii, nici că ar reduce ridurile sau că ar conferi un aspect de mină sănătoasă.

Însă doamna Dr. Graf a dat însă peste un articol publicat de către American Contact Dermatitis Society din 2001, în care aurul era desemnat “alergenul anului”.

Cu toate acestea, cosmeticele care conţin aur se vând ca pâinea caldă. Holly Genovese, vicepreşedinte La Prairie, declară faptul că această companie a descoperit maniera prin care aurul este benefic asupra pielii, introducând pe piaţă produse care conţin aur în stare coloidală. Această modalitate ajută aparent pielea sa isi păstreze elasticitatea şi fermitatea, calmând chiar şi iritaţiile.

Adevărat sau nu, gama La Prarie Cellular Radiance Concentrate Pure Gold ($580 pentru 28 gr) a fost un real succes pentru companie de la lansarea din 2006 până în prezent, când a fost umbrită de nouă linie La Prairie cu platină în stare coloidală ($1000 pentru 28 gr) şi de crema hidratantă cu aur ($425 pentru 48 gr).

La Prarie nu este nici măcar un caz izolat. O mulţime de companii de cosmetice de lux au lansat produse care conţin aur sau care împrumută măcar tonurile strălucitoare ale acestui metal preţios.

Iată care sunt cele mai populare produse care conţin particule de aur:

Carita “Perfect Gold Serum”

Acest produs conţine trei tipuri de aur – mineral (aur adevărat de 24 de carate), vegetal (derivat din safron) şi biologic (fermentat în laborator). Compania susţine că ingredientul ar detoxifia, a conferi fermitate şi ar revitaliza pielea, reducând vizibilitatea ridurilor şi liniilor fine.

Estee Lauder “Re-Nutriv Ultimate Youth” Eye Creme

“Moleculele tinereţii” cum au fost patentate de către Estee Lauder te vor ajuta să recapeţi vitalitatea în zona oculară în timp record. Produsul hidratează regiunea sensibilă a ochilor şi luminează zona.

Stila Cosmetics “Indian Summer”

Colecţia de vară a brandului de machiaj iubit la nivel internaţional conţine fulgi de aur de 24 de carate. Stila declară pe site-ul companiei că ingredientul preţios minimizează vizibilitatea ridurilor fine, graţie strălucirii particulelor şi a jocului de lumină creat. Produsul se adresează aşadar şi femeilor mature, care vor să ascundă căderea pliului şi ridarea pleoapelor.

Sursa: www.one.ro

Lasa un raspuns

2 × 2 =