Strategia de succes din spatele brandului Gucci
Renasterea marcii Gucci este o poveste de succes. Cu o rata anuala de crestere de aproape 50%, depasind cifra de afaceri de 6 miliarde de euro pentru prima data in 2017, brandul din Florenta continua sa conduca in topul rezultatelor financiare record ale grupului Kering.
In spatele acestei reveniri spectaculoase a companiei se afla Marco Bizzarri, care a condus Gucci intr-o noua era atunci cand a preluat conducerea in ianuarie 2015. Una dintre primele decizii strategice pe care Bizzarri le-a facut in calitate de Chief Executive a fost numirea lui Alessandro Michele drept Creative Director, care a stabilit o estetica contemporana la Gucci, oferind astfel un impuls creativ afacerii.
Insa revizuirea estetica a marcii a fost reflectata de o transformare culturala interna care pune accentul pe pasiune si asumarea de riscuri, “trecand de la o cultura a fricii la o cultura a imputernicirii”, a declarat Bizzarri lui Imran Amed intr-un interviu gazduit de BFC Fashion Trust.
Acest lucru nu numai ca a influentat abordarea marcii asupra produsului, dar si strategia de implicare a clientilor: “Conexiunea, angajamentul, interactiunea si modul in care abordam mediul digital si social media contribuie la experienta Gucci de astazi”, adauga el. “Cultura noastra si modul nostru de a conecta oamenii si de a fi autentici si pasionati se adreseaza unui public care nu poate creste suficient de mult.”
Aceasta filozofie a fost recent demonstrata luna trecuta, atunci cand, in urma masacrului de la liceul Marjory Stoneman Douglas din Florida, Gucci s-a alaturat protestului anti-arme prin donarea a 500.000 de dolari miscarii March For Our Lives. Pentru Bizzarri, aceasta decizie a fost usoara, deoarece, in iunie 2016, doi dintre angajatii companiei s-au numarat printre victimele atacului de la clubul de noapte Pulse din Florida.
Interviul lui Imran Amed cu Marco Bizzarri face parte dintr-un program de discutii organizat de BFC Fashion Trust, o initiativa caritabila a British Fashion Council.