Modul in care SIHH 2018 a imbinat experientele digitale cu cele umane
Anul acesta, SIHH a pus la dispozitia brandurilor de lux platforma perfecta pentru a se afirma in domeniul digital, oferind in acelasi timp participantilor experiente autentice, confirmand astfel influenta in ascensiune a industriei ceasurilor de lux.
Pentru cea de-a 28-a editie, SIHH (Salon International de la Haute Horlogerie), organizat de catre FHH (Fondation de la Haute Horlogerie), a raportat ca rata de participare a crescut cu 20% fata de 2017, la aproape 20.000 de vizitatori. Cu inca sase marci de ceasuri de lux care s-au alaturat evenimentului din acest an – aducand numarul total de expozanti la 35 – este evident ca targul de ceasuri high-end a crescut in ceea ce priveste notorietatea.
Acesta poate fi, de asemenea, un semn de recuperare constanta pentru industria ceasurilor de lux, care nu a fost in cea mai buna forma in ultimii ani. Deloitte a raportat primele semne de redresare in timpul celui de-al doilea trimestru de anul trecut, in care exporturile industriei de ceasuri elvetiene au crescut cu 3% fata de anul 2016.
SIHH s-a dovedit cu siguranta a fi mai mult decat un targ de ceasuri high-end. Marcile au devenit din ce in ce mai atrase de abordarea care creaza un spatiu unde consumatorii se pot conecta cu brandurile, atat online cat si offline, prin experiente digitale, respective autentice.
Dimensiunea digitala
WatchProSite a raportat ca SIHH a reusit sa atraga atentia unui numar de aproximativ 288 milioane de persoane, iar 80% dintre interactiuni s-au desfasurat pe retele de socializare precum Twitter, Instagram si Weibo. Oaspetii au fost incurajati in mod constant sa faca schimb de continut de la expozitie cu cei care au urmarit evenimentul in mediul online. Piaget a avut propriul stand de fotografie, dandu-le posibilitatea oaspetilor de a-si impartasi fotografiile in timp real pe social media cu ajutorul unui hashtag, #PiagetExperience. Studiourile “White Box” au fost, de asemenea, montate in timpul targului, pentru a facilita accesul la canalele de comunicare digitala.
Au existat cateva inovatii tehnologice impresionante care au ocupat fiecare stand, incluzand camera de realitate virtuala a brandului Panerai si bratele robotizate care au prezentat ceasurile marcii, aplicatia de realitate augmentata “On Your Wrist” a marcii Jaeger-LeCoultre, precum si mastile care prezinta realitatea virtuala la 360 de grade ale companiei Montblanc.
Nu numai ca utilizarea acestor noi tehnologii a avut drept scop atragerea unui public mai tanar la standuri, fiind, de asemenea, o declaratie clara a faptului ca brandurile de ceasuri de lux cauta sa-si afirme statutul in lumea digitala.
Experienta umana
In paralel cu inovatiile tehnologice si varietatea de gadgeturi, s-a remarcat efortul de a promova contactul uman pe tot timpul targului. Spatiile de relaxare si barurile au fost construite si pozitionate strategic pentru a spori relatiile si conversatiile dintre participanti, creand astfel un mediu prietenos.
Spatiul brandului IWC Schaffhausen a fost deosebit de primitor cu ajutorul distileriei de inspiratie newyorkeza si cu “Press Bar”, unde oaspetii au avut ocazia sa se relaxeze si sa savureze o bautura in timp ce admirau noile modele de ceasuri. Standul marcii oferea senzatia ca te afli pe platoul de filmare a unei pelicule.
De asemenea, multe branduri au invitat ceasornicari de la propriile manufacturi la targ pentru demonstratii live de ceasornicarie. Astfel, pasionatii de orologerie au avut sansa de a afla informatii valoroase din culisele realizarii unui ceas de lux de la adevaratii profesionisti. Fiecare marca a avut drept scop crearea unor standuri cat mai interactive, dovada fiind temele distincte, piesele de arta exclusiviste si decorurile deosebite.
Aceste initiative demostreaza faptul ca transparenta, conectivitatea si experientele autentice si tangibile reprezinta elemente cruciale care trebuie prezentate consumatorilor de catre brandurile de lux.
Industria orologera de lux in 2018
Abordarea SIHH in ceea ce priveste imbinarea experientelor digitale cu cele umane a deschis, cu siguranta, noi perspective pentru industria orologera de lux. Evenimentul in sine s-a dorit a fi mai mult decat o sarbatoare a orologeriei de calitate. De asemenea, s-a dovedit faptul ca brandurile de ceasuri de lux pot oferi consumatorilor experiente autentice, si simultan isi pot consolida prezenta in lumea digitala.