Kering colaboreaza cu London College of Fashion pentru a lansa un curs de sustenabilitate
Grupul Kering si London College of Fashion (LCF) introduc un nou program de certificare care are drept scop abordarea provocarilor complexe si interconectate de sustenabilitate cu care se confrunta industria modei de lux.
Intitulat “Fashion and Sustainability: Understanding Luxury Fashion in a Changing World”, cursul de sase saptamani, co-dezvoltat de catre cadrele universitare ale scolii londoneze impreuna cu expertii in sustenabilitate ai Kering, este alcatuit din sase module cheie, acoperind atat aspectele teoretice privind sustenabilitatea, precum si situatiile cu care se confrunta companiile de moda de lux in viata reala, cum ar fi aprovizionarea cu materii prime, protejarea animalelor si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera.
Fiecare stadiu din viata unei piese vestimentare ameninta planeta si resursele ei, spre exemplu pot fi necesari mai mult de 20.000 de litri de apa pentru a produce 1 kg de bumbac, echivalentul unui tricou si unei pereche de blugi, potrivit World Wide Fund for Nature. Aproximativ 8.000 de diferite substante chimice sunt folosite pentru a transforma materiile prime in piese vestimentare, inclusiv o varietate de procese de vopsire si finisare.
“In cazul unei companii, este important ca sustenabilitatea sa inceapa inca din stadiile incipiente. Este nevoie de timp si de o abordare pe termen lung daca doresti sa duci la indeplinire o strategie puternica si un plan de actiune”, spune Marie-Claire Daveu, reprezentant al Kering. “Este un aspect pe care il evidentiem la Kering; nu reprezinta doar un subiect de discutie pentru echipa de design. Este important ca toata lumea sa aiba cunostinte minime de sustenabilitate.”
Alcatuit dintr-o combinatie de filme, podcast-uri si activitati, cursul poate fi parcurs din orice locatie cu acces bun la Internet si este structurat astfel incat studentii sa poata invata in propriul ritm.
Potrivit lui Daveu, a fost important ca acest curs sa fie online, in special in industria modei, unde cele mai prestigioase institutii au fost in mod traditional concentrate in jurul capitalelor designului. “Predarea online aduce aceasta expertiza la tine acasa sau la biroul tau. Nu vorbesc numai despre studenti, ci si despre oamenii care lucreaza. Aceasta este o oportunitate pentru ca toata lumea sa urmeze acest curs oriunde s-ar afla.”
Ca parte a lansarii, o cohorta de tineri designeri britanici identificata de British Fashion Council (BFC), au parcurs cursul pentru a-i asigura relevanta pentru profesionistii din industrie care cauta sa-si imbunatateasca cunostintele de sustenabilitate. Privind in perspectiva, Daveu crede ca oricine isi doreste un job la Kering ar trebui “sa aiba o cunostinte minime si sa inteleaga sustenabilitatea”, spune ea. “Nu este vorba numai despre persoanele interesate de design si productie, ci de toti angajatii Kering. Este important sa impartasim aceleasi valori.”
Un parteneriat similar a avut loc intre grupul LVMH si Central Saint Martins (CSM), care a anuntat lansarea unui program de sustenabilitate in februarie 2017, intitulat “Double Vision: Innovation, Sustainability, Luxury.” Ca parte a initiativei, CSM gazduieste o serie de proiecte, ateliere de lucru si evenimente bazate pe sustenabilitate, in timp ce LVMH va lucra cu studenti sau absolventi pe proiecte de consultanta.
“In urma acestor experiente, elevii afla ca avem cu totii un rol vital in crearea unui viitor responsabil din punct de vedere ecologic si etic”, spune Anne Smith, Decan la Central Saint Martins.
“Exista multe provocari in industrie, insa in sectorul de lux avem o responsabilitate mai mare pentru ca influentam trend-urile”, adauga Daveu. “Oamenii trebuie să inteleaga ca sustenabilitatea reprezinta o oportunitate, nu o constrangere. Este o sansa sa fii optimist, pentru ca poti crea produse minunate si in acelasi timp poti avea grija de oameni si de planeta. Asadar, solutia exista.”