Cripto-luxul in era digitala
Criptomonedele, cum ar fi bitcoin si ethereum reprezinta un subiect de actualitate ca urmare a expansiunii valorii acestora. Bitcoin a crescut cu peste 1000% in 2017, avand o capitalizare de piata actuala de aproximativ 200 de miliarde de dolari. Aceasta tendinta a dus la aparitia a numerosi cripto-milionari si chiar cripto-miliardari in sectoarele tehnologiei, finantelor si divertismentului. De asemenea, trebuie amintit de investitorii din domeniul retail care au dat lovitura cu investitii facute cu mult inainte ca aceste criptomonede sa devina populare.
Numarul crescut si puterea de cumparare a persoanelor cu venituri ridicate care au profitat de aceste tendinte reprezinta un nou segment de piata care prezinta sectorul de lux cu oportunitati interesante (si profitabile). In era digitala, tehnologia joaca un rol semnificativ in modelarea tendintelor, fie ca este vorba despre asistenti virtuali, comert online sau social media. Criptomonedele si tehnologia actuala reprezinta urmatorul val de oportunitati pentru marketingul de lux, retail si investitii.
O provocare majora pentru marketingul de lux este realitatea contradictorie a cripto-afluentilor care doresc controlul si confidentialitatea datelor, in timp ce intreprinderile au nevoie de mai multe informatii pentru a studia potentialii clienti si pentru a crea oferte personalizate. Aditus ofera o solutie prin valorificarea contractelor inteligente de la Ethereum, care permit utilizatorilor sa primeasca informatii si oferte care sa corespunda preferintelor lor personale, satisfacand in acelasi timp cerintele companiilor de lux referitoare la date, realizate in confidentialitate.
Pentru a incuraja utilizarea criptomonedelor, cripto-clientela Aditus cu membri VIP are posibilitatea sa le utilizeze pentru a se bucura de privilegii si recompense disponibile numai pentru utilizatorii de carduri de credit premium. Aditus ofera, de asemenea, jetoane de recompensa utilizatorilor pentru implicarea companiilor chiar inainte de a achizitiona ceva.
Modernul intalneste traditionalul in retailul de lux
In retailul de lux, criptomoneda face legatura intre modernitatea lumii digitale si traditionalitatea domeniului artei de lux, estimat la 60 de miliarde de dolari. In 2017, Dadiani Fine Art, o galerie de arta din Cork Street (Londra), renumita pentru galeriile sale de arta contemporana, a devenit prima din Marea Britanie care a acceptat criptomonedele drept modalitate de plata. Printre cele sapte criptomonede acceptate se numara bitcoin, ethereum, litecoin si ripple. Dadiani urmeaza sa lanseze propria criptomoneda in incercarea de a-si stabili o nisa.
Cripto-milionarii nu sunt doar consumatori, ci si investitori cunoscatori ai monedelor digitale. Proliferarea schimburilor de active digitale la nivel mondial, cum ar fi Coinbase din SUA si Huobi cu sediul in Singapore, sunt cateva cazuri in acest sens. Huobi, care se considera lider mondial in schimbul digital al activelor, serveste milioane de utilizatori din peste 130 de tari, multi dintre ei fiind cripto-milionari.
In mod surprinzator, a existat o crestere a cererii persoanelor care doresc sa achizitioneze active digitale in criptomonede. Astfel de active apeleaza la cripto-milionarii incapabili in a-si valorifica averea digitala, deoarece institutiile financiare traditionale, cum ar fi bancile, nu accepta cantitati mari de criptomonede. Multe dintre aceste active sunt legate de sectorul de lux (arta, masini si aur). Extinzandu-si amploarea, galeria Dadiani a lansat recent Dadiani & Partners – primul si singurul pachet de actiuni de lux din Marea Britanie si de schimb de marfuri pentru criptomonede. Bursa serveste ca o platforma pentru cripto-afluenti de a cumpara bunuri de lux in moneda digitala, deschizand o gama larga de posibilitati pentru sectorul de lux.
Sursa: LUXUO.com